Welkom bij Ecobusje.nl


  • Van te voren kijken wat veel geaccepteerde laadpassen zijn in de landen die we doorkruisen (Duitsland, Denemarken, IJsland).
    • Voor Duitsland en Denemarken hebben we aanvullend op onze Blue Motion laadpas 1 laadpas extra aangevraagd.
    • Voor IJsland was een laadpas van Orka Náttúrunnar onontbeerlijk. Deze was alleen aan te vragen met een IJslands’ persoonsnummer. Dus we zijn bij vrienden en kennissen gaan vragen of zij een IJslander kenden die ons kon helpen! Orka Náttúrunnar was toen wel op bezig hun administratie aan te passen, zodat ook buitenlanders een laadpas konden aanvragen.
  • Wij hebben in juni 2019 bijna nergens problemen ervaren met laadpalen die bezet waren. Alleen toen we Reykjavik-regio via de noordkant binnenreden hebben we een paar keer ‘misgegrepen’. In de Reykjavik-regio waren veel elektrische auto’s, waaronder veel Zoës!
    • We hebben toen ons record gezet; doorgereden naar volgende oplaadpalen en op het laatst nog 9 km bereik over!
  • Van auto accu’s is bekend dat ze langer mee gaan als je niet zo snel rijdt. Op de hoofdweg op IJsland is de maximum snelheid grotendeels 90 km/u. Daar werd de accu erg blij van, we hadden een groot bereik!
  • De Zoë had wel wat problemen met de connectie bij de Orka Náttúrunnar laadpalen. We moesten heel vaak bellen zodat iemand bij Orka Náttúrunnar die dan vanaf zijn/haar computer de verbinding alsnog tot stand bracht.